lørdag den 17. september 2011

Hjælp!!!!!!

                                                  Jeg har været ved at forsøg at hækle denne flotte jakke fra drops,model nr.121-33 , jeg strikker i det garn de forslår Nepal, men jeg har lavet rigtig mange hækle prøver, man kan slet ikke få den til at passe. og jeg har studeret det der står op båndet som sidder på garnet og der er hækle fastheden 17 x 22 i stangmaster, men i opskriften står der 12 x 7.. er der noget galt eller skal jeg bare have en ennu støre hækle pind. er nu på
 og den kan jeg få op på 9,5 x 9 cm
 Nogle som har oplevet det eller er der bare en fejl i opskriften.. nogle der kan hjælpe mig?

5 kommentarer:

  1. har du et nummer på den opskrift så er den lidt nemmere at finde derinde orker ikke lige at bladre alle opskrifterne igennem.
    og hvilket garn hækler du den i, er det det som de anbefaler???? bare så jeg lige kan kode mig ind på det.
    kan sagtens være en fejl, men vil forsøge at hjælpe når jeg lige har set lidt på den opskrift

    SvarSlet
  2. hej Heksegarn,
    model nr er 121-33 og jeg strikker i det garn de forslår man skal det hedder Nepal, da jeg ikke har hæklet noget stort til mig selv i det garn valde jeg at bruge det de anbefaler så jeg ikke skulle bruge tid på det. hihi, sjov nok. og tak fordi du gider forsøg hjælpe mig..

    SvarSlet
  3. Jeg kan se på deres forum at andre end dig har problemer med hæklefastheden. En skriver at hun måtte brug nål nr. 7 for at ramme rigtigt. Kan ikke finde nogle rettelser til opskriften, men du kunne jo prøve at skrive til Drops i deres forum :)

    SvarSlet
  4. ville enten kontakte der hvor du har købt garnet hvis du har købt det i en butik eller kontakte drops den ser da ud til at være helt gal, de må have skrevet noget forkert.
    synes desværre er det efterhånden er sket nogle gange med deres opskrifter for den kan jeg sørme da ikke lige lure hvad der sker

    SvarSlet
  5. hej
    er glad for at se at det ikke kun er mig der syntes den er lidt mærkligt fastheden.. jeg har skrevet på drobs strikkeforum som citronmonster forslog.
    men er ved at midste lysten til at lave den, for om den skal på en støre nål end 5, for så syntes jeg ikke at mønstert er pænt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...